Jeśli posiadasz dom z szambem, prawdopodobnie wiesz, że właściwa konserwacja jest kluczem do utrzymania prawidłowego działania systemu. Szambo powinno być wypompowywane co trzy do pięciu tygodni, w zależności od wielkości zbiornika i liczby osób z niego korzystających. Zaniechanie tej czynności może prowadzić do kosztownych napraw w przyszłości. Aby utrzymać prawidłowe funkcjonowanie szamba, ważne jest, aby zlecić jego oczyszczenie profesjonaliście.
Dlaczego czyszczenie szamba jest ważne dla Twojego domu?
Czyszczenie szamba jest ważne z wielu powodów. Przede wszystkim, pomaga ono zapobiec cofaniu się ścieków do domu lub firmy. Dodatkowo szambo, które nie jest regularnie czyszczone, może zostać przeciążone i ulec awarii, co spowoduje wyciek surowych ścieków do gruntu i potencjalne skażenie wód gruntowych. Co więcej, osady i szumowiny gromadzące się w szambie mogą powodować nieprzyjemne zapachy, przywołując muchy i inne szkodniki. Regularne czyszczenie szamba pomaga przedłużyć żywotność systemu.
Dlaczego powinieneś wyczyścić swój zbiornik, zanim będzie za późno?
Twoje szambo powinno być czyszczone co trzy do pięciu tygodni. Zapewni to jego prawidłowe działanie i zapobiegnie ewentualnym wypływom lub przelewom. Jeśli masz dużą rodzinę lub zużywasz dużo wody, może być konieczne częstsze czyszczenie szamba. Częstotliwość czyszczenia zależy także od rodzaju systemu, który posiadasz (grawitacyjny lub ciśnieniowy).
Wybierz profesjonalną firmę, która zajmie się konserwacją i czystością Twojego szamba
Kiedy Twoje szambo wymaga oczyszczenia, należy wybrać profesjonalną firmę, która wykona ten zabieg prawidłowo. Oto kilka wskazówek, jak wybrać renomowaną firmę zajmującą się czyszczeniem szamba.
Upewnij się, że firma jest licencjonowana i ubezpieczona. To zapewni Ci ochronę na wypadek, gdyby podczas czyszczenia coś poszło nie tak. Następnie, poproś o referencje od osób, które podobnie jak Ty zdecydowały się na skorzystanie z usług. Zbierz kilka ofert, aby móc porównać ceny i oferowane usługi. Przeczytaj również uważnie opinie w Internecie, zwracając uwagę zarówno na pozytywne, jak i negatywne wpisy o poziomie usług i zadowolenia klientów.
Jeżeli na daną firmę wpływa wiele skarg, zdecydowanie lepiej jest unikać prowadzenia z nią interesów. Na przykład: jeśli wielu klientów skarży się na długi czas oczekiwania na wizytę lub nieprofesjonalny personel, to prawdopodobnie kierownictwo nie zajęło się tymi problemami i mogą one dotyczyć również Ciebie. Z drugiej strony, kilka odosobnionych negatywnych opinii nie musi świadczyć o złej jakości firmy, więc kieruj się w tym przypadku własnymi przeczuciami.